În aproape 90% dintre gospodăriile din România se plăteşte deja un abonament la servicii de televiziune prin cablu sau prin satelit, iar cel mai mare jucător de pe această piaţă are aproximativ jumătate din numărul total de clienţi, în timp ce următorii doi jucători au alte 2,5 milioane de contracte. Dacă trei companii au 90% dintr-o piaţă care nu mai creşte cu sute de mii de clienţi pe trimestru, unde ar mai fi loc şi pentru orange? Jean-François Fallacher, CEO al Orange România, explică raţiunea din spatele acestui pas.
LA JUMĂTATEA ANULUI TRECUT ORANGE - cel mai puternic operator de telefonie mobilă de pe piaţa locală - relua o discuţie internă mai veche: este oportună sau nu intrarea pe deja aglomerata piaţă a serviciilor TV? În 2008, când Romtelecom obţinuse în doar doi ani de la lansare aproape 600.000 de clienţi pe piaţa de TV satelit, răspunsul la care ajunsese boardul Orange la aceeaşi întrebare fusese clar: nu, pe piaţă nu mai este loc.
De ce a fost răspunsul diferit anul trecut în condiţiile în care piaţa de servicii TV satelit nu doar că nu mai crescuse, ba chiar scăzuse, iar primii trei jucători din piaţă - prinşi într-o luptă dură pentru clienţi - continuau să fie într-un război al tarifelor care le-a erodat veniturile şi marjele de profit?
Convins pe de o parte că Orange are şi avantaje din faptul că este ultimul venit pe această piaţă, Jean-François Fallacher spune că industria de comunicaţii şi entertainment se află în plin proces de schimbare, odată cu obiceiurile consumatorilor, iar cu o abordare diferită şi tehnologii mai noi faţă de competitori compania poate obţine astfel pe termen lung o poziţie mai solidă şi - cuvânt magic pentru un operator ale cărui venituri scad de patru ani şi jumătate - creştere.
Unul dintre motivele care l-au determinat pe Fallacher în vara lui 2012, la un an de la preluare