Mecanicul trenului care a deraiat în 24 iulie, în apropiere de Santiago de Compostela - accident în care şi-au pierdut viaţa 79 de persoane - vorbea la telefon cu compania spaniolă a căilor ferate, Renfe, şi consulta un plan al căilor ferate în momentul accidentului. Sursa: Reuters
Potrivit informaţiilor obţinute din cutiile negre ale trenului, acesta rula cu o viteză la 192 de km/oră, înainte ca mecanicul să încerce să frâneze.
În curba în care a avut loc accidentul, în momentul deraierii, trenul avea o viteză de 153 de km/oră.
Acestea sunt primele informaţii anunţate de Tribunalul superior de justiţie din Galicia, informații pe care le-au obţinut autorităţile după cinci ore de lucru, pe durata cărora s-a încheiat descărcarea datelor din cutiile negre ale trenului deraiat. Printre datele descărcate se află o înregistrare de o jumătate de oră, precum şi date tehnice de pe întreaga durată a călătoriei.
În plus, judecătorul din cadrul instanţei în faţa căreia s-au deschis cutiile negre a cerut şi realizarea unei copii de siguranţă pentru întregul conţinut al cutiilor negre.
Procedura de deschidere a cutiilor negre ale trenului deraiat a început marţi, la judecătoria din capitala Galiciei, în prezenţa unui judecător, a reprezentanţilor companiei căilor ferate spaniole şi a mai multor specialişti în siguranţa transporturilor feroviare.
În cutiile negre ale trenurilor se înregistrează toate informaţiile asupra călătoriei, conversaţiile care au loc în cabina locomotivei, precum şi date referitoare la viteză. Ele sunt dotate cu sisteme hardware şi software, interfeţe de înregistrare a datelor şi vor oferi informaţii legate de identitatea mecanicului, viteza maximă înregistrată de tren sau de momentele în care acesta a frânat.
Toate informaţiile furnizate de acestea se vor reflecta într-un raport al p