Scris de Adriana Barbu - În lipsa lucrărilor, muncitorilor şi a executanţilor, autostrada Arad-Nădlac s-a ales doar cu o firmă care să asigure paza bunurilor prin patrulare.
ARAD. Nu mai sunt muncitori. Nu mai sunt nici firme executante şi banii s-ar putea să fie şi ei o problemă pentru că europenilor, care finanţează lucrările, nu le prea plac veştile de pe autostrada Nădlac-Arad. Mai grav este că nici măcar ce s-a executat până acum (pe lotul II, cel atribuit până nu de mult firmei Alpine, procentul de execuţie raportat a fost chiar de 85%) s-ar putea să nu mai existe la faţa locului căci un şantier abandonat e raiul hoţilor.
Cu contractele de lucrări anulate de CNADNR pe ambele loturi, cu o posibilă reluare a lucrărilor pe unul dintre loturi, lotul I, cel care trebuia executat de Romstrade, doar undeva prin septembrie, dacă totul va merge bine, autostrada care ar trebui să ne lege de Ungaria în 2014 e ameninţată cu vandalizarea. Acesta pare să fi fost şi motivul pentru care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a decis să scoată la licitaţie… paza acesteia. Mai exact, a licitat „serviciile de pază patrimoniu prin patrulare pe Autostrada Nădlac – Arad şi pe drum de legatură Lot 2 km 22+218-38+882”.
Un contract de furnizare de servicii de investigaţie şi de siguranţă (cu excepţia serviciilor de transport cu vehicule blindate) pe întreaga lungime a autostrăzii Nădlac-Arad, dar şi pe drumul de legătură de pe lotul 2 (km 22+218-38+882). Pe scurt, pază şi patrulare.Costă mult
Până şi paza unei autostrăzi abandonate de constructor ne cosă mult. Valoarea totală finală a contractului semnat a ajuns la nu mai puţin de 1.325.506,56 lei. Au fost aşteptate la negociere toate firmele interesate, CNADNR anunţând din start că firma care va executa paza şi patrularea pe autostradă va fi cea care va avea oferta cu preţul cel mai scăzut. Trei ofer