Guvernul este decis sa modifice legislatia privitoare la service-urile auto, iar modificarile vor aduce batai de cap patronilor si ii vor obliga sa bage mana adanc in buzunare.
Anul acesta va intra in vigoare prevederea conform careia trebuie sa fie asigurata posibilitatea ca beneficiarul serviciilor sa asiste vizual, intr-un spatiu special amenajat, in conditii de siguranta, separat de spatiul de lucru, in mod direct sau prin intermediul unui sistem video, la modul in care sunt executate activitatile de reparatii, intretinere si reglari functionale ale vehiculelor rutiere, in care sunt utilizate piesele, ansamblele si materialele si in care este efectuata manopera. Una din surprize se refera la disparitia din autorizatia de functionare a service-urilor a marcilor de autoturisme ale caror reparatii pot fi efectuate in acea unitate.
Autorizatia de functionare va diferentia agentii economici pe clase, in functie de tipul si complexitatea activitatii pe care o executa. Autorizarea de marca va fi realizata de catre producator care, in mod nediscriminatoriu si pe baza unui set de cerinte riguroase, transparente si accesibile, verifica componentele tehnice, dotarile si expertiza personalului tehnic din aceste ateliere de reparatii. Acest lucru inseamna ca toate utilajele folosite in service-uri vor trebui sa fie agreate de producatorul marcii de autoturism care urmeaza sa fie reparat in acea unitate.
Ori, fiecare producator are un anumit standard in ceea ce priveste utilajele si componentele tehnice folosite la lucrari de reparatii si intretinere. Ba chiar cere anumite utilaje specifice. O alta modificare face referire la refuzul motivat in scris al semnarii receptiei de catre beneficiar, refuz ce reprezinta o contestatie care se inregistreaza in registrul de contestatii al operatorului economic. Acest registru este primul document verific