Londra Heathrow rămâne cea mai scumpă piaţă la nivel global, urmată de Hong Kong, Zurich, Singapore şi Oslo, in schimb, in top cinci al celor mai ieftine pieţe din lume este dominat de oraşele chineze secundare Wuhan, Shenyang şi Chengdu, urmate de Atlanta şi Marsilia, potrivit raportului Global Occupancy Costs Logistics 2013, lansat de DTZ
DTZ a lansat raportul Global Occupancy Costs Logistics 2013, care prezintă costurile actuale de ocupare a spaţiilor logistice prime în 64 de pieţe din întreaga lume. Raportul arată că Asia Pacific găzduieşte unele dintre cele mai ieftine, dar şi cele mai scumpe pieţe logistice de pe glob. În China se găsesc primele trei cele mai ieftine pieţe logistice din lume: Wuhan, Shenyang şi Chengdu.
Pe de altă parte, celelalte pieţe din Asia Pacific operează ca platforme logistice mari şi oferă, în mod natural, mai puţine posibilităţi de reducere a costurilor pentru chiriaşi. Acestea includ Hong Kong şi Singapore, poziţionate în primele cinci cele mai scumpe locaţii. La nivel global, Londra Heathrow rămâne piaţa cel mai puţin accesibilă. În Europa, oraşele secundare, precum Marsilia şi Anvers, oferă spaţii logistice mai accesibile.
"Privind în perspectivă, până la sfarşitul anului 2017, se estimează o creştere a costurilor globale de ocupare a spaţiilor logistice cu o rată modestă de 1,6%, valoare sub rata inflaţiei la nivel mondial. Această situaţie este determinată de creşterea stocului de spaţii logistice, care va limita potenţialul de creştere a chiriilor. Există, după cum era de aşteptat, diferenţe semnificative între pieţe. Dacă pentru chiriaşii din Hong Kong şi Milano preconizăm scăderi de costuri, în Dublin anticipăm o creştere a costurilor de 5,4%, iar în Melbourne de 3,4%, creşteri determinate de cererea constantă ."susţine Karine Woodford, Head of Occupier Research şi co-autor al raportului.
Ra