Reparaţia drumurilor judeţene s-a dovedit şi în acest an o prioritate pentru Consiliul Judeţean Ialomiţa. Deşi lucrările se demarează cu încetinitorul, iar eficienţa lor lasă de dorit, oficialii instituţiei au tăiat facturi de peste 18,5 milioane de lei pentru reparaţia şoselelor.
Licitaţii trucate şi lucrări ineficiente
Aşa cum era de aşteptat şi-n acest an, administraţia judeţului Ialomiţa şi-a concentrat planurile de dezvoltare în sectorul drumurilor şi podurilor. Modul în care s-au desfăşurat lucrările păstrează acelaşi tipar cu care ne-am obişnuit de 10 ani încoace. Se investeşte mult şi ineficient, iar licitaţiile sunt câştigate de firmele de partid.
S-a întâmplat şi anul acesta, când firma SC Oyl Compani Holding AG, al cărei administrator este apropiat al PSD Ialomiţa, a câştigat licitaţia pentru reabilitarea Drumului Judeţean 212, una dintre cele mai mari investiţii demarate de Consiliul Judeţean Ialomiţa. În total, lucrările se ridică la suma de peste 18,5 milioane de lei.
Deşi factura a fost achitată în întregime, lucrările la acest tronson de drum se află în impas. După ce în vara anului trecut a deschis un şantier de la intrarea în Gura Ialomiţei până în mijlocul comunei, Oyl Company Holding AG a sistat lucrările fără nici o justificare.
Şi astfel, timp de un an, din toamnă şi până la acest moment, locuitorii din comunei Gura Ialomiţei, localitate tranzitată de această şosea, au fost obligaţi să trăiască în plin coşmar. Casele au început să crape, în asfalt au apărut şanţuri mai adânci decât pe drumurile de pământ, iar praful a devenit parte din peisaj.
„Oamenii nu mai suportă aceste condiţii. Vin la Primărie şi fac o sumedenie de declaraţii, plângeri şi petiţii, iar noi n-avem nicio putere să intervenim. Lucrurile sunt stabilite de sus de la judeţ„ au declarat reprezentanţii local