Compania Orange România a fost amendată de Autoritatea de reglementare în comunicaţii (ANCOM) cu 20.000 lei pentru că nu a comunicat abonaţilor, la momentul încheierii unor contracte la distanţă, faptul că pot denunţa unilateral contractul în termen de 14 zile lucrătoare, refuzându-le acestora dreptul de a denunţa contractul fără plata unei penalităţi de reziliere.
ANCOM a dispus şi informarea tuturor clienţilor care au încheiat contracte în condiţii similare.
„În urma unor sesizări primite din partea utilizatorilor cu privire la modalitatea de încheiere de către Orange România a unor contracte la distanţă, ANCOM a desfăşurat o investigaţie şi a constatat că operatorul de telefonie mobilă nu a comunicat clienţilor, înainte de a încheia prin telefon un contract pentru furnizarea serviciului de acces la internet prin intermediul unui modem stick portabil, informaţii privind data la care este considerat încheiat contractul, precum şi faptul că au dreptul să denunţe acel contract în termen de 14 zile lucrătoare de la data încheierii contractului sau a livrării echipamentului, fără plata vreunor penalităţi sau despăgubiri şi fără invocarea vreunui motiv, aşa cum prevede OUG 111/2011 privind comunicaţiile electronice”, se arată într-un comunicat al ANCOM.
Clienţii Orange România au primit şi semnat contractul odată cu livrarea echipamentului. Ulterior activării abonamentului contractat în aceste condiţii, anumiţi clienţi au solicitat rezilierea contractului fără plata penalităţilor aferente încheierii relaţiei contractuale înainte de expirarea perioadei minime contractuale.
„Orange România, considerând contractul încheiat cu abonaţii un contract scris, şi nu unul încheiat la distanţă, a respins solicitarea utilizatorilor, cerând plata în avans a taxei de abonament pentru numărul de luni rămase din contract”, se