Emisiunile tabloid mustesc de aluzii sexuale, stereotipuri de gen ori referiri la aspectul fizic. Dacă în presa scrisă bărbații sunt dominanți, având 72,34% din totalul aparițiilor (4.099 – valoare absolută), femeile predomină în reclamele TV, potrivit studiului Imaginea femeii în mass-media, realizat de ActiveWatch-Agenția de Monitorizare a presei.
Conform studiului bărbații sunt mai prezenți decât femeile chiar și în presa tabloidă.
Ce comentarii se fac în emisiunile tabloid:
ALUZII SEXUALE.
REFERIRI LA ASPECTUL FIZIC.
STEREOTIPURI DE GEN.
Studiul mai relevă că bărbații (56%) sunt mai des invitați în emisiunile TV decât sunt femeile (44%).
În urma cercetării s-a constatat și o reducere cu aproximativ 50% a frecvenţei enunţurilor stereotipe față de anul trecut. Astfel, în cele 141 de emisiuni analizate au fost identificate 149 de enunțuri stereotipe.
Și numărul aluziilor sexule din emisiunile televizate a scăzut semnificativ, de la 57, în 2011, la 22 în 2013.
În presa scrisă au fost identificate 6.869 de articole (4.132 articole în publicaţiile tabloide şi 2737 în presa generalistă) în perioada 21 februarie – 8 mai. Publicațiile analizate au fost Click, Libertatea, Adevărul și Jurnalul Național. Televiziunile monitorizate au fost: Antena 1, Antena 3, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV și TVR1.
Concluzii privind analiza realizată pe presa scrisă
Concluzii emisiuni TV
Perioada de monitorizare a durat trei luni, în intervalul 15 februarie – 15 mai 2013. Studiul a fost realizat pe 141 de emisiuni, dintre care 78 au fost programe de divertisment și 63 au fost talk-show-uri. Televiziunile monitorizate au fost: Antena 1, Antena 3, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV și TVR1.
Publicitate TV
Perioada de înregistrare a reclamelor: 24 februarie –1 martie, 28 aprilie – 4 mai 2013.
D