Scris de Adriana Barbu - Rezilierea contractului pentru lotul 2 al autostrăzii Nădlac-Arad a adus cu sine falimentul firmelor locale.
ARAD. O reziliere de contract urmată de creşterea numărului şomerilor cu 600, de câteva insolvenţe de firme autohtone şi un puternic iz de faliment local. Iată rezumatul dezastrului instalat de curând pe lotul 2 al autostrăzii în construcţie Arad-Nădlac.
Închiderea şantierului de pe Arad-Pecica (căci acesta este lotul 2) după falimentul Alpine Bau, firma care a câştigat licitaţia pentru acest tronson de autostradă, cu doar trei luni înainte de tăierea panglicii inaugurale şi cu 82% din lucrare deja finalizată, a provocat dezastru în zona Pecica. Aproximativ 600 de oameni din Pecica au rămas fără loc de muncă iar mai multe firme de transport, alimentaţie publică etc. trăiesc acum sub spectrul falimentului sau al insolvenţei, în condiţiile în care au de recuperat de la falimentara Alpine Bau sau de la subcontractanţii lor sute de mii de lei.
Tragedia e cu atât mai mare cu cât nimeni nu anticipa ce avea să urmeze, în condiţiile în care, până acum, lucrările pe lotul 2 al autostrăzii Nădlac-Arad, cuprins între Pecica şi Arad, erau tot timpul în grafic (motiv de mândrie pentru CNADNR), nu existau probleme nici cu utilajele, nici cu muncitorii şi nici cu plăţile.
Oprirea bruscă a lucrărilor, pe drumul pe care s-ar putea circula fără probleme, căci pe mai toată lungimea sa este turnat deja asfaltul, şi rezilierea la fel de bruscă a contractului semnat cu CNADNR cu puţin timp înainte de finalizarea investiţiei, au creat panică şi au adus cu sine tragedia. Acum singurul lucru bun care se mai întâmplă pe acest tronson este paza lucrărilor deja executate, o pază cu iz milităresc, căci altfel procentele de realizare a lucrării ar fi mereu în scădere.
Acum toţi – de la muncitori, la firme locale şi autorităţi – vorbesc de b