Realizarea acestui pod va face conexiunea directă dinspre Autostrada Soarelui A2 şi Autostrada A4, spre zona de sud a Portului Constanţa, precum şi o variantă de acces spre Eforie Nord, evitându-se traversarea localităţii Agigea şi implicit a podului actual peste Canalul Dunăre – Marea Neagră.
Realizarea podului rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră a intrat într-o nouă etapă de execuţie, de montaj a tablierului metalic. Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră, proiectat de SC Search Corporation Ltd Bucureşti, are o structură de tip hobanat şi va fi cel mai mare pod de acest gen din România.
Podul rutier va avea o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea podului va fi de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre – Marea Neagră va fi de 18,4 metri.
Pilonii de pe maluri care vor susţine tablierul podului prin fascicule de hobane, vor avea o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.
Realizarea acestui pod va face conexiunea directă dinspre Autostrada Soarelui A2 şi Autostrada A4, spre zona de sud a Portului Constanţa, precum şi o variantă de acces spre Eforie Nord, evitându-se traversarea localităţii Agigea şi implicit a podului actual peste Canalul Dunăre – Marea Neagră. Traficul spre sudul litoralului va fi astfel decongestionat, separându-se traficul greu de celelalte autovehicule.
Duminică, 28 iulie, pe malul dinspre Agigea al Canalului Dunăre – Marea Neagră a început montajul primului tronson de tablier metalic. Acesta are o lungime de 58 metri şi o greutate totală de aproape 600 tone şi a fost transportat pe apă la locul de montaj cu macaraua plutitoare Neptun, care are o capacitate de ridicare de 1.800 tone.
Cu aceeaşi macara s-a realizat şi montajul tablierului pe grinda pilonului de p