Amenajarea birourilor open space (săli necompartimentate) este tot mai frecventă, însă această configurare a locului de muncă are şi dezavantaje.
Potrivit passionsante.be, pe lângă avantajele pe care le presupun birourile open space, aică un cost de exploatare mai redus, ideea este de a facilita comunicarea, a încuraja împărtăşirea informaţiilor şi cunoştinţelor şi a uşura rezolvarea problemelor printr-o interactivitate mai accentuată, există şi un revers al medaliei.
Mai multe studii au arătat că această configurare a spaţiului în companii ridică şi mari probleme. Este vorba în special de zgomot (soneriile de la telefoane, conversaţiile între colegi), care afectează semnificativ concentrarea şi dă naştere la stress.
TOP 3 RECOMANDĂRI EVZ.RO: Accident grav de autocar în Italia, 38 DE MORȚI. Tragedie trasă la indigo | FOTO ŞI VIDEO
Un an de la eșecul referendumului de demitere a lui Băsescu | VIDEOINTERVIU cu ION MIHAI PACEPA, cel mai înalt defector din lagărul sovietic: „Carlos Șacalul a primit cinci milioane de dolari pentru asasinarea mea” | VIDEO
Un alt factor de perturbare este şi iluminarea, ca şi ventilarea şi temperatura, la care se adaugă un mediu depersonalizat (în orice caz faţă de birourile mai clasice).
Un studiu desfăşurat în Danemarca, pe circa 2.000 de salariaţi între 18 şi 59 de ani, dezvăluie un impact negativ şi în privinţa absenteismului: la un profil asemănător (vârstă, sex, greutate, consum de alcool şi fumat), funcţionarii care lucrează în birouri open space au avut cu 62% mai multe zile de concediu de boală decât cei din birouri individuale.
TOP 3 ARTICOLE POPULARE:
Pasageră a „TRENULUI MORȚII” din Spania, în VIAȚĂ datorită bebelușului ei de ȘASE SĂPTĂMÂNI. Cum a fost posibilFOTOGRAFII INTIME. Salman Khan şi Iulia Vântur, în India
FOTOGRAFII ŞOCANTE cu autocarul GROAZEI din Italia. CELE M