Statul estimează că lucrările la cele trei autostrăzi pe care vrea să le dea în concesiune, Comarnic-Braşov, Craiova-Piteşti şi inelul de centură sud al Capitalei, vor începe anul viitor, în contextul în care până la finalul acestui an vor fi selectaţi investitorii privaţi care vor construi, finanţa şi opera cele trei drumuri.
Statul estimează că lucrările la cele trei autostrăzi pe care vrea să le dea în concesiune, Comarnic-Braşov, Craiova-Piteşti şi inelul de centură sud al Capitalei, vor începe anul viitor, în contextul în care până la finalul acestui an vor fi selectaţi investitorii privaţi care vor construi, finanţa şi opera cele trei drumuri.
Autostrăzile Comarnic-Braşov (58 de kilometri), Craiova-Piteşti (121 kilometri) şi centura de sud a Capitalei (48 kilometri) vor costa, cumulat, circa 5 miliarde de euro, potrivit estimărilor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Companii de construcţii din Europa de Vest, din România, dar şi din Turcia sau China s-au înscris în cursa pentru concesiunea celor trei drumuri.
Ultimele încercări ale statului de a construi în concesiune autostrada Comarnic-Braşov s-au soldat însă cu un eşec, în condiţiile în care pentru acest tronson au fost găsiţi constructori în 2010, dar aceştia au renunţat subit la contract. Mai mult, în 2004 guvernul a mai avut o tentativă de construire a autostrăzii Comarnic-Braşov în concesiune, când la fel, înţelegerile cu firmele desemnate să construiască acest tronson au picat.
Proceduri transparente
În acest context, întrebarea care se pune este: va reuşi statul să demareze cu succes trei proiecte de concesiune în acelaşi timp, având în vedere eşecurile din anii anteriori?
„Cele trei autostrăzi pot fi licitate şi construite simultan, dar statul trebuie să facă în aşa fel încât procedura de selecţie a inve