Perioada de sase săptămâni de solduri de vară din Franta se termină pe o notă mai degrabă pozitivă. Vânzările în marile magazine si pentru marile mărci au fost bune. Analistii sunt însă de părere că această reusită "estivală" nu e suficientă pentru a salva un an catastrofal si a da un imbold unei piete în continuare extrem de slăbite si fragile.
Putină euforie după sase săptămâni de preturi reduse. Pentru distribuitorii de îmbrăcăminte în particular, perioada de solduri care se încheie era vitală, esentială pentru a salva un an 2013 care începuse cu stângul, cum nu se poate mai prost. Criza, dar si vremea rea din primele 6 luni ale anului au afectat enorm mai toate magazinele. Afacerile, vânzările făcute în iulie i-au satisfăcut însă pe aproape 70% dintre comercianti. Trebuie spus că 80 de procente dintre francezi au cumpărat cel putin un produs cu reducere în aceste ultime 6 săptămâni.
Una dintre explicatiile succesului acestor solduri este că preturile au fost scăzute încă din primele zile cu 40%-50%, lucru care a permis un demaraj în fortă, urmat, e adevărat, de o stagnare a diminuării preturilor. Un factor care si el a frânat putin tendinta pozitivă a fost că francezii si-au modificta felul de a cumpăra lucruri. Cumpără tot mai des de nevoie si nu de plăcere. Odată ce si-au găsit ce le trebuie, francezii se dezinteresează de solduri. Rezultatul este că aproape jumătate dintre francezii care au fost la solduri au cheltuit mai putin de 150 de euro, asta în contextul în care bugetul lor alocat cumpărăturilor de acest gen era putin peste 200 de euro.
Turismul francez, în criză
Sectorul turismului din Franta suferă si el mai departe din cauza crizei si a timpului. Sezonul estival a început într-adevăr prost. În absenta unui miracol de ultim moment, sezonul 2013 nu va rămâne în analele turismului francez.
Prima jumătate a v