Trenul care a deraiat în 24 iulie în apropiere de Santiago de Compostela, producând moartea a 79 de persoane, avea o viteză de 153km/h în curba în care a avut loc accidentul, în momentul deraierii, iar mecanicul de locomotivă vorbea la telefon cu un angajat al Renfe, potrivit primelor informaţii anunţate de Tribunalul superior de justiţie din Galicia, citate de Agerpres şi Mediafax.
Informaţiile obţinute din cutiile negre ale trenului au arătat că acesta rula cu o viteză la 192 de kilometri la oră înainte ca mecanicul să încerce să frâneze.
„Cu câţiva kilometri înainte de producerea deraierii, trenul rula cu 192 de kilometri pe oră, dar frâna a fost acţionată cu câteva secunde înaintea impactului", au precizat anchetatorii.
De asemenea, „mecanicul de locomotivă vorbea la telefon în momentul accidentului, cu un angajat al Renfe, cel mai probabil un controlor de trafic care îi oferea indicaţii despre traseu. Se pare că verifica un plan de parcurs în format tipărit”.
Judecătorul din cadrul instanţei în faţa căreia s-au deschis cutiile negre a cerut şi realizarea unei copii de siguranţă pentru întregul conţinut al cutiilor negre.
Procedura de deschidere a cutiilor negre ale trenului deraiat a început marţi la judecătoria din capitala Galiciei, în prezenţa unui judecător, a reprezentanţilor companiei căilor ferate spaniole şi a mai multor specialişti în siguranţa transporturilor feroviare.
Toate informaţiile furnizate de acestea se vor reflecta într-un raport al poliţiei, care va compara ulterior datele cu declaraţia dată de mecanicul Francisco Jose Garzon.
Cercetat în libertate pentru omor prin imprudenţă, Garzon a mărturisit că nu ştia unde se afla în momentul accidentului, astfel că nu şi-a dat seama că trebuie să frâneze în curba în care a avut loc deraierea, iar atunci când a vrut