Julien Ducarroz, reprezentantul Orange, a vorbit pentru „Adevărul“ despre strategia firmei privind piaţa TV, trendurile care vor apărea şi despre ce caută românii atunci când achiziţionează un abonament pentru TV.
De ce a simţit nevoia Orange de a se extinde?
Suntem numărul unu. Aşadar trebuie să depunem eforturi să păstrăm ritmul inovaţiei. Exista o nevoie pe piaţă. Astăzi, telefonul mobil este mai mult decât un telefon. Clienţii se aşteaptă să primească de la noi mai mult decât o reţea pentru telefonie. TV-ul este o parte din ecosistemul mobil. Dar noi am lansat televiziunea mai întâi pe TV şi pe calculator, pentru că vrem să servim întreaga piaţă.
Şi când se va produce extinderea spre mobil, după o lansare de televiziune tradiţională?
Ceea ce numeşti tradiţional, nouă nu ni se pare astfel, pentru că există o diferenţă de calitate a serviciului, dar şi la cantitate. Am făcut primul pas, am dus televizorul pe PC. Cât de curând veţi vedea platforma şi pe mobil. Într-un an, ceea ce numeşti tu tradiţional, nu va mai fi aşa.
Extinderea pe mobil va fi anul acesta?
Fără îndoială.
De ce vine mobilul tocmai ultimul?
Trebuie să dezvolţi aplicaţiile. E o junglă momentan. Trebuie să te gândeşti la Android, Apple, tabletă, smartphone. Sper că odată cu HTML5 să fim un pic mai agili. Astăzi, procesul este dureros.
Întorcându-ne la prima întrebare, cu ce credeţi că vă diferenţiaţi faţă de ceilalţi operatori din România?
Calitatea este o chestiune. Conţinutul şi calitatea imaginii sunt mai bune. La noi totul e HD: cutia de sub televizor, antena, satelitul. Chiar şi la televizoare vechi, calitatea este mai bună, pentru că trimitem mai mulţi pixeli spre ecran. Contează pentru noi şi serviciul de suport pentru abonaţi, deoarece avem o istorie bună pe piaţa mobilă. De asemenea, inovaţia este o chestiune importantă.
Piaţa