Facebook a anunţat un nou program, numit "Mobile Publishing", în care va susţine creatorii de jocuri pentru telefoanele mobile şi-şi va dezvolta platforma de gaming din reţeaua socială. De asemenea, compania lui Mark Zuckerberg va păstra o parte din venituri.
Facebook a lansat pagina de publishing de jocuri ca un program pilot pentru a ajuta creatorii mici şi medii, care vor să îşi transforme jocul într-unul global, având acces la cei 800 de milioane de utilizatori ai reţelei sociale pe terminalele mobile.
De asemenea, jocurile vor fi promovate prin reclame în aplicaţiile Facebook.
"Credem că a devenit foarte scump, aproape prohibitiv, pentru creatorii de jocuri să-şi găsească o audienţă mai mare", au spus reprezentanţii Facebook.
Momentan, ei au luat legătura cu 10 dezvoltatori de jocuri, cel mai mare fiind Gameloft, care a intrat în acest program pilot printr-un joc numit Kingdom & Lords.
Facebook încearcă să descopere o modalitate prin care poate profita din ecosistemul de aplicaţii conectate la reţeaua socială, iar jocurile sunt o modalitate bună. 41% din veniturile reţelei au venit din varianta de mobil.
Mark Zuckerberg şi echipa sa încearcă mereu să transforme ecosistemul mobil în principalul vector de venituri. Ultima raportare a veniturilor a mulţumit investitorii, acţiunile Facebook ajungând la cel mai mare nivel din 2013.
Cei care vor să îşi înscrie proiectul în acest program, pot aplica de la această pagină.