Piaţa tabletelor şi telefoanelor mobile este în continuă creştere în ultimul trimestru, potrivit datelor oferite de firmele de analiză, dar anumite trenduri pot fi identificate.
Vedetele trimestrului au rămas dispozitivele cu Android, dar volumul nu este totul, iar acest lucru se vede cel mai bine pe piaţa tabletelor, unde cifrele stau bine la volume pentru aşa-numite "White Box Tablets", care sunt vândute de firme din China şi apoi le este aplicat un brand în restul lumii.
A fost un trimestru pozitiv şi pentru Nokia şi Microsoft, care au o cotă de piaţă mai mare, depăşind pe toate planurile pe cei de la BlackBerry. Pariul canadienilor privind BlackBerry 10, un nou sistem de operare, cu mai multe dispozitive performante nu prinde momentan la public, care nu se lasă convins, poate şi din cauza lipsei de aplicaţii. În acelaşi timp, ecosistemul Windows Phone creşte datorită apariţiei unor dispozitive rezonabil la preţ, faţă de începutul istoriei Windows Phone 8, cu terminale de top, care loveau direct în liderii competiţiei.
Dacă sunt tablete, sunt Android
Potrivit datelor oferite de Strategy Analytics, în trimestrul al doilea al anului piaţa de tablete este dominată de Android. Numărul total de tablete vândute a fost de 51,7 milioane de unităţi. Android deţine o cotă de piaţă de 67%, în timp ce Apple a coborât la 28%. Windows, cu ajutorul tabletelor cu Windows 8 şi Windows RT a ajuns la 4,5% cotă de piaţă.
Potrivit lui Peter King, director pentru tablete la Strategy Analytics, numărul total de tablete de brand a ajun sla 36,2 milioane de unităţi în Q2, o creştere cu 47% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Dacă se adaugă şi numărul de tablete "White Box", rebranduite apoi de firme din întreaga lume, atunci ajungem la 51,7 milioane de unităţi, faţă de 36,1 milioane de tablete în Q2 2012.
King susţine că, deşi apariţia multor prod