Am pornit pe două din cele mai importante trasee din Iaşi cu trei mijloace de transport diferite. Am vrut să vedem, din Tătăraşi până în Canta şi din Agronomie până în CUG în cât timp se traversează oraşul cu o bicicletă, cu o maşină şi cu un mijloc de transport în comun. Pe ambele trasee prima a ajuns maşina, poate şi pentru că nu era trafic aglomerat. Locul al II-lea şi l-a adjudecat biciclistul, pentru ruta Agronomie – CUG şi tramvaiul pentru traseul Doi Băieţi Canta. E clar că transportul public are nevoie de măsuri urgente de eficientizare! Profesorul Radu Gaiginschi are câteva variante proprii
La 10.04 ne potrivim toţi ceasurile, dar plecarea oficială în cursă se produce la 10.07. E sâmbătă dimineaţă şi vrem să verificăm, în primul rand, eficienţa transportului public din Iaşi. Am pornit în aceeaşi direcţie cu o maşină, un tramvai şi o bicicletă. În cât timp traversezi oraşul, din Tătăraşi în Canta, în cele trei variante de transport? Dar din Agronimie cine va ajunge primul la CUG?
Traseu off-road
Eu am fost pe bicicletă. De la Doi Băieţi, am coborât rapid spre Metalurgie pentru a evita pantele din Târgu Cucu. Urma să parcurg toată distanţa până la capătul Cantei mergând doar pe malul Bahluiului. Am pedalat pe Splai, zdruncinându-mă serios în denivelările asfaltului din apropierea bordurilor. Dâmburile sunt asemănătoare unui traseu off-road.
La 10.17 traversez podul din Tudor Vladimirescu, prinzând verde la semafor, şi înscriindu-mă uşor pe trotuarul din faţa Politehnicii, de unde începe pista de biciclete. E mult mai lejer decât pe asfalt, dar adevăratul noroc este că pe acea porţiune sunt foarte puţini pietoni care să ocupe trotuarul.
Plecare Doi Băieți, ora 10.07
Pistă aglomerată
La 10.23 sunt deja în Podu Roş, unde pierd 70 de secunde la semafor. Continui însă alert spre Podul de Piatră, însă pista e