Pentru a „demonstra” că CSAT trebuie să se pronunţe, sub toate aspectele, asupra privatizării companiei, premierul a invocat o hotărâre a Consiliului care se referă la cu totul altceva. Sursa: AGERPRES
Premierul Victor Ponta, absolvent de studii juridice, are mari dificultăţi în a demonstra, din punct de vedere legal, că ultimul cuvânt asupra privatizării CFR Marfă trebuie să-l aibă Consiliul Superior de Apărare a Ţării(CSAT).
După întâlnirea de luni cu delegaţia FMI, şeful Guvernului de la Bucureşti a reiterat acest lucru, aducând drept „argument” Hotărîrea CSAT 73/27.09.2012, care modifică Legea Con curenţei 21/1996.
El a susţinut că, în baza acestei reglementări, printre atribuţiile Consiliului se numără şi aceea de a se pronunţa asupra privatizării unor companii strategice, cum este şi cazul CFR Marfă.
Ce se face că nu ştie premierul
Şi ieri premierul a declarat din nou că CSAT a avizat de trei ori privatizarea CFR Marfă. „Despre Transporturi, telenovela de la «studioul Cotroceni»: vă rog să daţi din nou presei cele trei decizii ale CSAT referitoare la CFR Marfă. (...) Pe cea de-a patra am dat-o şi eu, cea în care se spune foarte clar că trebuie avizat de către CSAT atunci când este vorba de preluarea controlului asupra unei societăţi”, a spus Ponta.
De fapt, Hotărârea la care Ponta face referire atât de insistent relevă că activităţile de natură economică nu intră în atribuţiile CSAT, decât dacă afectează siguranţa naţională, dar, şi atunci, numai după semnarea contractului de privatizare şi la sesizarea Consiliului Concurenţei.
Or Victor Ponta tocmai asta vrea să evite: semnarea contractului de privatizare a CFR Marfă, procedură în care este implicat administrativ în mod direct, în calitate de ministru interimar al Transporturilor. Concret, Hotărârea 73/27.09.2012 obligă Consiliul Concurenţei (CC) să comunice CSAT toate acele