Directorii generali din Europa Centrală şi de Est pun mai puţin accent pe inovaţie decât omologii lor din alte regiuni, se arată într-un comunicat al PwC.
Un sondaj PwC derulat în rândul a 246 de directori generali din America de Nord şi de Sud, Europa, regiunea Asia Pacific şi Orientul Mijlociul, a arătat că 97% dintre directorii generali văd inovaţia drept o prioritate cheie pentru companiile lor.
"Există însă diferenţe regionale semnificative. Apetitul pentru inovaţie a fost cel mai puternic în regiunea Asia-Pacific şi în America de Nord, unde toţi directorii generali au indicat inovaţia drept o prioritate cheie a organizaţiilor pe care le conduc. Spre deosebire, 18% dintre directorii generali din Europa Centrală şi de Est şi 10% dintre cei din Orientul Mijlociu nu au fost de acord cu aceasta, spunând că inovaţia nu este o prioritate pe pieţele pe care operează", se mai arată în comunicat.
PwC menţionează că a avut loc o transformare importantă a accentului organizaţiilor de la eficienţa operaţională către inovaţie. La nivel global, două treimi dintre directorii generali văd inovaţia şi eficienţa operaţională la fel de importante pentru succesul companiilor lor. Cei mai categorici în privinţa aceasta au fost directorii generali din America Latină (71%), în vreme ce directorii generali din Orientul Mijlociu au avut păreri împărţite în privinţa acestui subiect (50%).
Rezultatele sondajului au arătat de asemenea o schimbare a modului în care directorii generali îşi definesc rolul în promovarea inovaţiei. În prezent, directorii generali recunosc faptul că trebuie să fie implicaţi personal în promovarea inovaţiei în companiile pe care le conduc, 37% dintre aceştia recunoscându-şi rolul de lider în această zonă, iar 34% se identifică drept "vizionari". Acest lucru contrastează puternic cu situaţia din urmă cu 3 ani atunci când numai 12% dintr