Unele centre comerciale sunt tot mai atractive pentru investitori şi chiriaşi, având o rată de neocupare de sub 5% şi vânzări peste medie
Pe de altă parte, există proiecte de retail care se confruntă cu mari dificultăţi
S-au înregistrat insolvenţe ale unor mall-uri din Craiova, Focşani şi Bacău, a dezvoltatorului Focşani Plaza, iar Armonia Brăila tot nu a găsit un cumpărător
Piaţa de retail modern din România, la ora actuală, poate fi caracterizată ca fiind una a contrastelor, în condiţiile în care unele centre comerciale sunt performante, au o rată de ocupare de peste 95% şi prezintă interes atât pentru clienţi, cât şi pentru investitori, în timp ce alte mall-uri se confruntă cu mari dificultăţi. În primele şase luni, s-au înregistrat insolvenţe ale unor mall-uri din Craiova, Focşani şi Bacău şi dezvoltatorului centrului comercial Focşani Plaza, în timp ce Armonia Brăila nu şi-a găsit un cumpărător. "Centrele comerciale performante prezintă din ce în ce mai mult interes atât pentru investitori, cât şi pentru chiriaşi, având o rată de neocupare de sub 5%", potrivit unui raport al CBRE România.
În S1 al acestui an, stocul de spaţii comerciale moderne a rămas stabil, de circa 2,7 mil. mp, din care 30% se află în Bucureşti, însă acesta va ajunge la 2,85 mil. mp până la finalul anului, potrivit sursei citate. Centrele comerciale reprezintă 56% din stoc, în timp ce parcurile de retail deţin 43,5%, iar centrele de tip factory outlet - doar 0,6%.
"Observăm o tendinţă de creştere a interesului pentru centre comerciale prime atât din partea investitorilor, cât şi din cea a chiriaşilor. Proiectele performante din Bucureşti şi provincie atrag majoritatea clienţilor şi înregistrează vânzări peste medie, având o rată de neocupare de sub 5%, în timp ce centrele secundare se confruntă cu o rată de neocupare de peste 10%. O altă tendinţă din piaţ