Necesitatea construirii a două pasaje peste calea ferată, pe centura Aradului, există de peste zece ani. Ele ar fi necesare pentru fluidizarea circulaţiei auto în acea zonă, unde cozile se întind pe kilometri întregi. Liniile ferate duble Arad-Curtici şi Arad-Oradea, folosite şi de garniturile de tren care aprovizionează CET Arad, au barierele lăsate aproape zece ore pe zi. Circulaţia pe calea ferată Arad - Bucureşti impune 74 de închideri ale barierei, cu durata medie de închidere a acestora de peste 170 de minute în 24 ore. În decursul anilor, diferiţi miniştri ai Transporturilor au venit în vizită la Arad, însă fără un rezultat practic. Pasajele peste calea ferată de pe centura Aradului, unul gata în proporţie de 85%, iar altul de 65%, nu au mai primit finanţare şi lucrările nu sunt conservate.
Lucrări întrerupte de un an
Deputaul PDL, Eusebiu Pistru, a spus că atunci când a fost numit secretar de stat, în anul 2009, a căutat o soluţie pentru rezolvarea problemei. Prin sertare, spune acesta, uitate de vreme şi acoperite de praf au fost găsite dosarele pasajelor de la Arad, puse bine de către fostul ministru, Ludovic Orban, cel care le-a preluat, la rândul său, de la alţi miniştri ai Transporturilor. Au urmat cursul normal al actelor şi a început execuţia lucrărilor, însă, conform deputatului arădean, de mai bine de un an lucrările au fost oprite. Unul dintre constructori se confruntă cu insolvenţa, celălalt şi-a luat utilajele şi a plecat când a constatat că, pentru anul 2013, la această investiţie nu este prevăzut nici un leu pentru continuarea lucrărilor. De altfel, nici pentru anii 2014 sau 2015 nu a fost alocat vreun ban pentru cele două pasaje. „Nu au fost alocaţi bani nici pentru conservarea lor. La pasajul de la CET, conservarea ar fi costat cât finalizarea lucrării. La celălalt pasaj, constructorul a adus materialele care au rămas acolo, un