Mirosul de ciocolată ar putea impulsiona vânzările din librării, cel puțin aceasta este concluzia la care pare să fi ajuns un studiu realizat recent de către cercetătorii belgieni, ale cărui rezultate au fost publicate în Journal of Environmental Psychology.
Cercetătorii belgieni au realizat acest studiu pe o durată de 10 zile într-un lanţ de librării.
Aceștia au comparat intenția și comportamentul de cumpărare pe care le-au avut clienţii, în funcţie de prezenţa sau absenţa mirosului de ciocolată.
Iată însă și felul în care s-a procedat: dispozitive automatizate care eliberau în aer miros de ciocolată au fost plasate în două librării.
Cercetătorii au monitorizat apoi cu atenţie fiecare a cincea persoană care intra în librărie, dintr-un total de 201 clienţi.
Astfel, au constatat în cazul persoanelor care au făcut obiectul studiului, o serie de comportamente specifice “asociate achiziţiei“, precum analizarea de la mică distanţă a unor cărţi, citirea rezumatelor acelor cărţi, parcurgerea unui tur complet al librăriilor, discuţii cu personalul angajat în cadrul librăriilor şi adresarea mai multor întrebări în legătură cu anumite cărţi.
Clienţii din eșantionul supus studiului au dat dovadă că sunt de două ori mai dispuşi să analizeze de la mică distanţă anumite cărţi atunci când mirosul de ciocolată se răspândea în aer
Mai mult decât atât, ei au fost de trei ori mai dispuşi să interacţioneze cu personalul librăriilor şi să adreseze întrebări după ce au parcurs un tur complet al librăriei.
Cercetătorii belgieni au descoperit că mirosul de ciocolată este “congruent” cu cărţile despre preparate culinare și băuturi, dar și cu cele din categoria romanelor de dragoste, fiind însă “incongruent” cu romanele istorice şi cele poliţiste.
În timpul experimentului, vânzările au crescut cu 40% în categoriile “congruente” cu miros