Salariul de profesor nu este tocmai motivant, însă cei care vor să profeseze în sistem spun că o fac din pasiune şi fiindcă le place să lucreze cu copiii. Marţi, 30 iulie, s-a susţinut examenul de Titularizare, iar candidaţii care au dat proba scrisă la Grupul Şcolar Industrial „Nicolae Teclu“ din Capitală spun că subiectele au fost acceptabile, însă au avut prea puţin timp de rezolvare.
Examenul de Titularizare, care le asigură cadrelor didactice un post în grădiniţe, şcoli şi licee, este primul examen pe care îl dau tinerii abia ieşiţi de pe băncile facultăţilor care vor să între în învăţământ, dar şi cei care au părăsit la un moment dat sistemul şi care vor să se întoarcă.
Diana Turnea a terminat Liceul Pedagogic din Craiova în 1988 şi a lucrat timp de trei ani în învăţământ, apoi a intrat la facultate, la Geografie, şi timp de 18 ani a lucrat ca cercetător la Institutul de Cercetări pentru Pedologie şi Agrochimie (ICPA), iar pentru doi ani a fost profesor asistent la Şcoala Britanică din Bucureşti.
„De anul acesta am hotărât să mă întorc în învăţământ, acum mi-am luat şi definitivatul. Vreau să revin pe post de învăţătoare fiindcă cei mici îmi sunt cei mai dragi şi pentru ei mă întorc în sistem. Vă daţi seama că nu facem meseria asta pentru bani, o facem pentru copii, pasiunea pentru muncă este ceea ce ne motivează“, a spus Turnea.
Liceul pedagogic, şcoala dascălilor
În ceea ce priveşte pregătirea profesională pe care a avut-o la liceul pedagogic, ea este de părere că nimic nu poate înlocui ceea ce se învăţa atunci. „Ceea ce se făcea în liceul pedagogic era cea mai solidă bază, dacă vrem calitate în învăţământ ar trebui ca liceul pedagogic să fie din nou ce a fost odată“, este de părere Turnea.
Ceea ce se făcea în liceul pedagogic era cea mai solidă bază, dacă vrem calitate în învăţământ, ar trebui ca liceul pedagogic să