Compania nu şi-a informat abonaţii că pot denunţa unilateral unele contracte, în termen de 14 zile lucrătoare
Orange România a fost amendată cu 20.000 lei, de către Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), pentru că nu şi-a anunţat abonaţii că pot denunţa unilateral unele contracte, în termen de 14 zile lucrătoare, refuzându-le acestora dreptul de a denunţa contractele fără plata penalităţilor de reziliere, potrivit unui comunicat de presă transmis ieri.
În urma unor sesizări primite din partea utilizatorilor cu privire la modalitatea de încheiere de către Orange România a unor contracte la distanţă, ANCOM a desfăşurat o investigaţie şi a constatat că furnizorul de servicii de comunicaţii electronice nu a comunicat clienţilor, înainte de a încheia prin telefon un contract pentru furnizarea serviciului de acces la internet prin intermediul unui modem stick portabil, informaţii privind data la care este considerat încheiat contractul, precum şi faptul că au dreptul să denunţe acel contract în termen de 14 zile lucrătoare de la data încheierii contractului sau a livrării echipamentului, fără plata vreunor penalităţi sau despăgubiri şi fără invocarea vreunui motiv, aşa cum prevede Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice. Odată cu livrarea echipamentului, clienţii au primit şi semnat contractul. Ulterior activării abonamentului contractat în aceste condiţii, petenţii au solicitat rezilierea contractului fără plata penalităţilor aferente încheierii relaţiei contractuale înainte de expirarea perioadei minime contractuale.
Orange a considerat contractul ca fiind scris, nu la distanţă
Orange, considerând contractul încheiat cu abonaţii un contract scris, şi nu unul încheiat la distanţă, a respins solicitarea utilizatorilor, cerând plata în avans a tax