Cel mai păgubos contract al statului român din ultimii zece ani şi care a fost reziliat în luna mai a fost desecretizat şi publicat pe site-ul Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.
Ministrul marilor proiecte, Dan Şova, a declarat în urmă cu două săptămâni, cp ordinul de desecretizare a contractului încheiat de autorităţile române cu compania americană Bechtel a fost publicat în Monitorul Oficial, iar cele câteva mii de pagini ale documentului ar putea fi publicate pe site-ul Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS) până la sfârşitul lunii iulie.
TOT CE TREBUIE SĂ ŞTII DESPRE CONTRACTUL CU BECHTEL
“Vom plăti 30 de milioane de euro fără TVA. Cu TVA plățile totale sunt de 37.2 milioane de euro”, a spus Șova, la finele lunii mai, într-o emisiune televizată, în care a anunţat finalizarea negocierilor cu americanii, după mai multe bâlbe despre reziliere.
Șova a precizat că negocierile cu Bechtel au început în luna februarie a acestui an. În martie 2013, ministrul delegat anunța că la 30 aprilie va rezilia contractul. La finele lunii aprilie, ministrul a precizat că negocierile încă nu au fost finalizate. La jumătatea lunii mai a răspuns unor întrebări a presei menționând că luni, 27 mai va anunța oficial finalizarea negocierilor. La emisiunea televizată de miercuri seara, ministrul a spus că a fost înțeles greșit de jurnaliști.
9,9 miliarde de euro ne-ar fi costat construcția celor 415 kilometri ai Autostrăzii Transilvania de către firma americană Bechtel, de patru ori mai mult decât valoarea contractului atribuit în 2003 de Guvernul Năstase – 2,2 miliarde de euro.
Autostrada Brașov – Borș (denumită și „Transilvania”), în lungime de 415 km, este un obiectiv de investiții care a fost contractat cu Bechtel Internațional Inc. din SUA în anul 2003, cu termen inițial de