Referirile la aspectul fizic al unor personaje feminine mondene a crescut în emisiunile de divertisment difuzate la televiziunile din România în ultimii ani, femeile fiind tot mai mult ţinta aluziilor sexuale în aceste programe.
Proiectul ALTFEM este o campanie pentru schimbarea imaginii femeii în societate şi este dezvoltat de agenţia de comunicare TBWABucureşti, Fundaţia Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE) şi ActiveWatch - Agenţia de Monitorizare a Presei (AMP).
Raportul "Imaginea femeii în societatea românească", elaborat în cadrul proiectului ALTFEM, a fost prezentat marţi, într-o conferinţă de presă, organizată la Bucureşti.
Potrivit raportului, în urmă cu doi ani, echipa ALTFEM îşi propunea prima cercetare pilot în care să analizeze imaginea femeilor şi bărbaţilor în mass-media, aşa cum era reflectată la acea vreme în agenda instituţiilor de presă. Pentru a obţine o imagine cât mai clară, echipa de cercetare a urmărit care sunt rolurile sociale şi profesiile care-i unesc sau diferenţiază pe bărbaţi de femei, dar şi care sunt stereotipurile ce construiesc sau erodează reprezentările celor două genuri.
Anul acesta, plecând de la acelaşi cadru metodologic, ALTFEM a reluat cercetarea pentru a vedea dacă există vreo schimbare în felul în care sunt prezentate, în mass-media, femeile şi bărbaţii.
Potrivit echipei ALTFEM, "este iluzoriu ca, în doar doi ani de intervenţie socială, să ne aşteptăm la schimbări semnificative în felul de funcţionare a bucătăriei mass-media". "Reţetele identificate în anul 2011 încă mai sunt folosite în instituţiile de presă. E adevărat totuşi că s-a schimbat, pe alocuri, concentraţia ingredientelor pe care le folosesc oamenii din media", se mai spune în raport, scrie Mediafax.ro
Cercetarea are ca paliere de analiză presa scrisă, emisiuni TV şi reclame TV.
În cazul emisiunilor TV, cercetarea ofe