Magheru şi Nicolae Bălcescu, bulevardele cu o lungime totală de aproximativ un kilometru ce leagă Piaţa Romană de Piaţa Universităţii, în centrul Bucureştiului, sunt diferite de arterele comerciale ce străbat alte oraşe europene: brandurile internaţionale de îmbrăcăminte lipsesc aproape total, mâncarea „tradiţională“ este turcească, vietnameză sau din fast food-uri ca McDonald’s şi KFC, în timp ce sex shop-urile şi centrele de schimb valutar ocupă zeci de spaţii.
Chiriile de pe Magheru sunt acum mai mari chiar decât cele de pe Calea Victoriei, potrivit jucătorilor din piaţa de retail. Cel mai central „mall“ din Bucureşti are chirii cuprinse între 50 şi 80 de euro/mp lunar, în funcţie de distanţa faţă de metrou, mai scumpe ca în Băneasa Shopping City sau AFI Palace Cotroceni.
Cu toate acestea, mixul de chiriaşi este unul pestriţ, care mai degrabă profită de traficul dintre cele două staţii de metrou (Universitate şi Romană) în loc să fie în sine o destinaţie, care să atragă clienţi prin produsele şi serviciile oferite.
Fiind totuşi punctul zero al Capitalei, zona este în permanentă mişcare şi transformare, iar într-un final şi-ar putea descoperi identitatea: câţiva muncitori montează dale de piatră pe trotuarul dinspre Calea Victoriei, doi retaileri renovează clădiri istorice în care speră să deschidă magazine cu vizibilitate, dar şi cu vânzări, un dezvoltator imobiliar ridică o clădire de birouri cu spaţii comerciale la parter, iar anumite spaţii au intrat în reamenajare, pentru a se mula pe noi magazine.
„Magheru nu arată a bulevard principal de capitală europeană. În niciun caz. Reabilitarea blocurilor poate ar ajuta. Cu siguranţă şi o parcare ar rezolva o parte din probleme. Bulevardul ar trebui să arate altfel, dar situaţia s-a deteriorat în «vremurile bune», când chiriile erau şi mai sus, alimentate de cazinouri şi farmaci