Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume, atrage mai multe persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani, în timpul orelor din prime-time, decât oricare dintre cele mai importante patru reţele de televiziune, potrivit unui studiu realizat de compania Nielsen, citat de bloomberg.com.
Conform studiului, jumătate dintre tinerii cu vârste între 18 şi 24 de ani, care deţin atât televizoare, cât şi computere, accesează reţeaua de socializare Facebook între orele 20.00 şi 23.00, în timpul săptămânii, potrivit Nielsen.
În schimb, cele patru televiziuni incluse în acest studiu atrag între 37 şi 43% din aceste persoane tinere. Nielsen a refuzat să precizeze care sunt reţelele de televiziune pe care le-a inclus în acest studiu, care a fost comandat companiei Nielsen de Facebook.
Acesta este primul studiu important care compară "audienţa" Facebook cu cea a televiziunilor, furnizându-le advertiserilor informaţii cu privire la utilizatorii celor două tipuri de platforme.
Informaţiile furnizate de acest studiu sunt favorabile Facebook în contextul luptei pe care o duce compania pentru a sparge monopolul deţinut de reţelele de televiziune în privinţa bugetelor din publicitate.
Totodată, Facebook plănuieşte să vândă spaţiu publicitar în stilul reclamelor difuzate de televiziuni, în valoare totală de 2,5 milioane de dolari pe zi, potrivit unor surse apropiate companiei.
"Datele oferite de acest studiu schimbă felul în care advertiserii ne privesc în momentul de faţă", a declarat Fred Leach, Head of Measurement Research la Facebook, într-un interviu. "Aceştia obişnuiau să se gândească la Facebook ca la o nişă, atunci când îşi stabileau bugetele de marketing. Însă aceste noi date demonstrează că Facebook este o piesă foarte importantă care le poate furniza audienţă", a mai spus Fred Leach.
Pe de altă parte, în timpul zilei,