Liniile de tramvai au devenit piste de biciclete pentru adepţii mersului pe două roţi fără motor din Timişoara. În oraşul de pe Bega a circulat primul tramvai tras de cai. Ei bine, tot aici circulă şi bicicliştii pe liniile de tramvai. Moda aceasta a devenit deja un obicei.
Nu mai e nimic curios sau inedit dacă vezi vreun biciclist cum merge prin mijlocul liniilor d etramvai. În multe zone construcţia liniilor permite aceste lucru, spaţiul dintre linii e drept, e din beton, practic o pistă unde singurele vehicule care mai circulă suntt tramvaiele (sau singurele vehicule care ar trebui să circule pe acolo). O dată cu venirea verii, tot mai mulţi biciclişti aleg această cale de rulare a tramvaielor drept pistă pentru vehiculele lor cu două roţi. Se simt mai în siguranţî că nu intră în iadul maşinilor şi nici nu încurcă pietonii pe trotuare, acolo unde nu există piste de biciclete.
Prins în cleştele tramvaielor
„Domnule, bicicliştii îşi găsesc întotdeauna căi şi se descurcă, oricât de multe sau de puţine piste ar fi. Acum, adevăru-i că n-ar fi rău să fie mai multe. Asta sporeşte siguranţa biciclistului. Cu tramvaiele ne înţelegem, deşi se mai întâmplă să mergi pe un sens, să vină tramvai din spate, tramvai din faţă, iar pe margine să fie garduri de protecţie. Atunci... devine interesant. Dar şi vatmanii sunt oameni”, spune un biciclist veteran din Timişoara. Într-adevăr, apar unele situaţii de-a dreptul periculoase când eşti prins de tramvaie ca într-un cleşte şi nu ai scăpare nici pe margine. În plus, unii biciclişti au impresia că e mai bine să meargă pe liniile unde tramvaiul merge în acelaşi sens cu ei, alţii fix invers. Depinde de optică şi de opţiune.
Pot fi amendaţi
Şi totuşi, circulaţia pe liniile de tramvai a bicicletelor nu este legală, oricât de comodă ar fi ea uneori. Fapta se încadrează la articolul legat de obligaţia biciclişt