Preşedinţia a publicat miercuri hotărârea CSAT din 5 februarie privind avizarea privatizării CFR Marfă, în document afirmându-se că "modalitatea concretă şi procedura de privatizare se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor şi a Guvernului României".
Potrivit hotărârii publicate pe site-ul Preşedinţiei, la secţiunea CSAT - hotărâri emise de Consiliu, CSAT avizează proiectul de HG pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfă şi a mandatului Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia.
În articolul 2 al hotărârii se arată că "modalitatea concretă şi procedura de privatizare se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor şi a Guvernului României".
Hotărârea CSAT mai cuprinde şi solicitarea către Ministerul Transporturilor de a include în contractul de privatizare clauze potrivit cărora cumpărătorul se obligă, sub sancţiunea rezoluţiunii contractului şi plata unor daune interese, să menţină obiectul de activitate al CFR Marfă şi să întreprindă toate măsurile necesare pentru îndeplinirea de către companie, pe toată durata sa de existenţă, a obligaţiilor de natură strategică ce îi revin potrivit legislaţiei în vigoare, protocoalelor şi acordurilor naţionale şi internaţionale.
Aceste obligaţii menţionate în hotărâre sunt nevoile de apărare a ţării, transportul trupelor şi materialelor militare, neîntrerupt pe timp de pace, în caz de calamităţi naturale, situaţii de criză şi de război sau alte situaţii deosebite, angajamentele asumate de România prin Tratatul NATO şi convenţiile încheiate cu SUA.
Contactat de MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt al preşedintelui, Bogdan Oprea, a declarat că, potrivit Legii 182/2002 referitoare la protecţia informaţiilor clasificate, sunt două persoane care pot hotărî desecretizarea unei hotărâri a CSAT - şeful statului şi secretarul CSAT.
Oprea a ma