CME, compani mamă a Pro TV, a înregistrat în prima jumătate a acestui an venituri totale de 317,3 milioane de dolari, în scădere cu 61 de milioane față de aceeași perioadă din 2012, potrivit datelor publicate de companie.
În plus, CME s-a afundat în pierderi nete de 150 de milioane de dolari, o diferență notabilă față de ianuarie – iunie 2012, când compania avea pierderi de doar 10,7 milioane de dolari.
România este țara care a adus CME cele mai mari venituri în acest an.
În țara noastră, Pro TV operează mai multe posturi care au adus companiei în perioada ianuarie – iunie venituri de 96 de milioane de dolari, în creștere cu aproape un milion de dolari față de aceeași perioadă din 2012.
Afacerile nu merg așa bine în Cehia, care până anul trecut era țara care aduce cele mai importante încasări CME. Operațiunile din Cehia au fost afectate după ce compania a crescut serios prețurile la publicitate.
Și în România CME a luat măsuri. A crescut prețul pentru redifuzarea canalelor Pro, iar din această lună principalul lor post de televiziune a ieșit din lista must carry.
Adrian Sârbu, președinte și director executiv CME, a declarat:
„În prima jumătate a lui 2013 am fost fermi în aplicarea strategiei noastre. Am obținut creșteri de două cifre ale prețurilor la publicitate în Cehia și creșteri de o cifră în alte țări la angajamentele semnate. Am crescut prețurile pentru retransmisia programelor în România și în Bulgaria, lucru care va reprezenta dublarea veniturilor în anii următori față de 2012.
De asemenea am răscumpărat datoria de 206 milioane de euro. Produsele noastre sunt mai performante decât anul trecut. Dacă ne uităm în urmă, veniturile scăzute obținute în Cehia ne-au afectat rezultatele financiare din primul și al doilea trimestru, însă recent cei mai importanți investitori în publicitatea ne-au acceptat prețurile ma