Traian Băsescu se spală din nou pe mâini de privatizarea CFR Marfă, încercând să dovedească că este doar responsabiliatea lui Victor Ponta.
După ce CSAT condus de Băsescu a avizat în iarnă privatizarea CFR Marfă, Preşedinţia a publicat astăzi hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării din 5 februarie privind avizarea privatizării. În document se afirmă că "modalitatea concretă şi procedura de privatizare se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor şi a Guvernului României".
Documentul respectiv, intitulat "Hotărâre referitoare la proiectul de hotărâre a Guvernului României pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă 'CFR Marfă' SA şi a mandatului Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia", cuprinde trei articole.
Articolul 1 prevede că CSAT avizează proiectul de hotărâre a Guvernului României pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă 'CFR Marfă' SA şi a mandatului Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia, nr. DSN1/192, din 31.01.2013, iar articolul 2 stipulează că modalitatea concretă şi procedura de privatizare se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor şi a Guvernului României. Ceea ce nu împiedică însă CSAT să dea indicaţii.
Astfel, la articolul 3 hotărârea CSAT prevede: "Ministerul Transporturilor să includă în contractul de privatizare clauze potrivit cărora cumpărătorul se obligă, sub sancţiunea rezoluţiunii contractului şi plata unor daune interese, să menţină obiectul de activitate al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă 'CFR Marfă' SA, pe toată durata de existenţă a acesteia, a obligaţiilor de natură strategică ce îi revin potrivit legislaţiei în vigoare, protocoalelor şi acordurilor naţionale şi internaţionale (nevoile de apărare a