Furtul celor şapte tablouri din muzeul Kunsthal din Rotterdam, opera unui grup alcătuit din şase români, a devenit subiect de film, fiind în prezent dezvoltat de regizorul Tudor Giurgiu şi fotograful Ctistian Movilă.
Denumirea de „furt ca-n filme“, atribuită de presă jafului operelor de artă de la Rotterdam, va deveni cât se poate de potrivită, asta deoarece regizorul Tudor Giurgiu este hotărât să intre în culisele acestui eveniment şi să realizeze un film. Lungmetrajul va reda pas cu pas afacerea care a dus la posibila dispariţie prin ardere a unor opere de artă a căror valoare depăşeşte, conform experţilor, 18 milioane de euro, devenind astfel unul dintre cele mai mediatizate furturi de lucrări de artă pe plan mondial.
Subiectul zilei în presa străină
Subiectul a ajuns deja în paginile din presa străină, iar ediţia tipărită a cotidianului The New York Times are pe copertă articolul lui Andrew Higgins „A Trail of Masterpieces and a Web of Lies, Leading to Anguish“, ilustrat cu fotografiile lui Cristian Movilă. Articolul descrie derularea evenimentelor principale din „jaful secolului“, prezentând protagoniştii implicaţi în acest caz, precum şi satul Cracaliu (judeţul Brăila), care a devenit scena principală a acţiunii, din momentul în care Olga Dogaru, mama unuia dintre suspecţi, a declarat că a ars tablourile într-o sobă.
Tema filmului: Cât valorează un Picasso pentru o mamă care vrea să-şi salveze fiul
Echipa condusă de Cristian Movilă şi Tudor Giurgiu se află la stadiul de documentare, aceştia i-au intervievat pe cei implicaţi în jaf şi în paralel lucrează la realizarea scenariului.
„Subiectul mi se pare că are un potenţial extraordinar, iar vizitele făcute la Carcaliu, discuţiile cu cei implicaţi, ambianţa specială din sat, toate acestea m-au convins că există material pentru un film absolut special. L-am contactat pe Tudor, un