Mecanicul trenului care a deraiat la Santiago de Compostela, un accident soldat cu 79 de morti, vorbea la telefon in momentul in care garnitura a iesit de pe sine.
Cutiile negre ale trenului au dezvaluit marti ca trenul circula cu o viteza de 153 de kilometri pe ora in momentul producerii accidentului, pe 24 iulie, pe un tronson pe care exista o limita de viteza de 80 de kilometri pe ora, se precizeaza in raportul anchetatorilor.
"Cu cateva minute inainte ca trenul sa iasa de pe sine, mecanicul a primit un apel, pe telefonul de la munca, pentru a primi indicatii legate de ruta ce trebuie sa o urmeze. Din continutul conversatiei si din zgomotul de fundal reiese ca barbatul vorbea la telefon si se uita pe o harta, sau un alt document din hartie", se afirma in documentul publicat marti, citat de BBC.
Francisco Jose Garzon Amo este suspectat de omor prin imprudenta, dar inca nu a fost acuzat oficial. Duminica, dupa ce un judecator din Santiago i-a citit cele 79 de capete de acuzare, a decis eliberarea sa sub control judiciar.
Saptamanal, el trebuie sa se prezinte in fata judecatorului, nu are dreptul sa paraseasca Spania, iar licenta de mecanic i-a fost suspendata.
Mecanicul trenului care a deraiat la Santiago de Compostela, un accident soldat cu 79 de morti, vorbea la telefon in momentul in care garnitura a iesit de pe sine.
Cutiile negre ale trenului au dezvaluit marti ca trenul circula cu o viteza de 153 de kilometri pe ora in momentul producerii accidentului, pe 24 iulie, pe un tronson pe care exista o limita de viteza de 80 de kilometri pe ora, se precizeaza in raportul anchetatorilor.
"Cu cateva minute inainte ca trenul sa iasa de pe sine, mecanicul a primit un apel, pe telefonul de la munca, pentru a primi indicatii legate de ruta ce trebuie sa o urmeze. Din continutul conver