Cel mai înalt şantier din România are destul de multe lacune. O recunosc atât oficialităţile, cât şi cetăţenii care cuprinşi de mirajul peisajului se aventurează pe „Drumul Regilor”, plin de pericole. De altfel, pentru a dezvolta turismul în zonă autorităţile se gândesc serios la etichetarea oficială a zonei drept Drumul Regilor sau Drumul Românilor, Traian Băsescu fiind total de acord cu această denumire.
Cea mai frumoasă şosea din ţară este pe departe a fi considerată practicabilă, având în vedere, că de mult timp se află într-un continuu şantier. Acest lucru este confirmat şi de autorităţi, care dau neputincioase din umeri şi de cetăţeni, care arată cu degetul către persoanele responsabile. Se ştie că după arestarea patronului firmei Romstrade, Nelu Iordache, compania a intrat în insolvenţă, sistând lucrările pe cea mai înaltă şosea din România. La momentul actual, spun autorităţile, în principiu cei de la CNADNR se acută soluţii pentru redresarea situaţiei şi continuarea lucrărilor. Salvarea vine, spune Ion Tudor, directorul Direcţiei de Drumuri Naţionale, cu un contract adiţional la cel existent în acest moment. Tot Tudor recunoaşte că mai sunt multe de făcut până la finalizarea lucrărilor, vorbind aici de parapeţi, diguri de protecţie sau semnalizare corespunzătoare. Pentru terminarea drumului, care era programată la sfârşitul acestui an, ar mai fi nevoie de peste 70 de milioane de euro, asta după cele 230 de milioane de euro investite până acum.
Cetăţenii se plâng şi ei: Dacă nu eşti atent poţi muri!
Sălbăticia locurilor, dar şi peisajele impresionante par să atragă mii de turişti în Transalpina. Cu toate acestea drumul este cât se poate de periculos, recunosc cetăţenii, care arată cu degetul către autorităţi. „Drumul nu este semnalizat, au de mult de lucru la el. Este şi foarte periculos. Dacă nu eşti atent poţi muri în orice clipă! Nu sun