Consiliul Suprem de Aparare a Tarii a desecretizat Hotararea adoptata in data de 5 februarie 2013 cu privire la privatizarea CFR Marfa. Aceasta spune foarte clar ca modalitatea concreta si procedura de privatizare se afla in responsabilitatea Ministerului Transporturilor si a Guvernului Romaniei.
Decizia CSAT vine ca urmare a faptului ca miercuri expira termenul de cinci zile in care, conform caietului de sarcini, premierul Ponta, in calitate si de ministru interimar al Transporturilor, trebuia sa semneze contractul, alaturi de Gruia Stoica, patronul GFR, castigator al licitatiei.
In articolul 1 al Hotararii se precizeaza ca CSAT "avizeaza" proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfa precum si mandatul Ministerului Transporturilor pentru "implementarea acesteia".
De asemenea, art.2 prevede ca "modalitatea concreta si procedura de privatizare se afla in responsabilitatea Ministerului Transporturilor si a Guvernului Romaniei".
Art. 3 prevede ca Ministerul Transporturilor trebuie sa includa in contractul de privatizare clauze potrivit carora cumparatorul se obliga sa mentina obiectul de activitate al societatii CFR Marfa si "sa intreprinda toate masurile necesare pentru indeplinirea(...) pe toata durata de existenta a acesteia, a obligatiilor de natura strategica ce ii revin potrivit legislatiei in vigoare, protocoalelor si acordurilor nationale si internationale (nevoile de aparare ale tarii, transportul trupelor si materialelor militare, neintrerupt pe timp de pace, in caz de calamitati naturale, situatii de criza si de razboi, sau alte situatii deosebite, angajamentele asumate de Romania prin Tratatul Atlanticului de Nord, conventiile incheiate cu SUA)".
Hotararea este semnata de presedintele CSAT, Traian Basescu.
Decizia de desecretizare a hota