Afacerile MCA Grup România, cel mai mare producător naţional de uşi de garaj, s-au menţinut în primul semestru al anului curent la un nivel similar cu aceeaşi perioadă din 2012, respectiv 2,8 milioane de euro, pe o piaţă naţională în declin. Aportul exporturilor în businessul producătorului a fost de 25%.
În primele şase luni ale anului, MCA a vândut 2.000 de uşi de garaj secţionale (industriale și rezidențiale) şi 4.800 de rulouri exterioare pentru ferestre (termostoruri). Grupul mai comercializează și grilaje metalice, automatizări pentru porți, bariere, uși antifoc ș.a.
„În ceea ce privește piaţa locală a uşilor de garaj, în primul semestru am remarcat, aşa cum preconizasem anterior, un trend negativ al volumului comenzilor. Având în vedere sezonalitatea businessului, care ne-a obişnuit ca aproximativ 70% din activitatea anuală să se desfăşoare în semestrul II, aşteptăm o evoluţie mai bună a pieţei în lunile următoare. Pentru întreg anul, ne menţinem însă previziunile de contracție a pieţei din România cu 10% până la 20% faţă de anul anterior, respectiv 8-9 milioane de euro”, a declarat Ciprian Oprea, director general al MCA Grup Romania.
În 2012, pe piaţa locală a uşilor de garaj s-a remarcat un declin de 10%, ca număr de unităţi vândute, până la 14.500 de unităţi. Ca valoare, scăderea a fost chiar mai abruptă, de 16%, până la aproximativ 10 milioane de euro, determinată şi de reducerea preţurilor.
Cel mai bine vândut produs al MCA pe segmentul de uşi secţionale a fost uşa de garaj rezidențială Optima, realizată pe dimensiuni la comandă şi dotată cu arcuri de torsiune (49% din uşile secţionale comercializate de MCA in S1 2013 au fost uși Optima). Acestea sunt garantate pentru 25.000 de cicluri de funcţionare, ceea ce reprezintă, la o utilizare medie zilnică de 3 cicluri, o durată de folosinţă estimată la peste 20 ani.