EADS a adoptat marţi o nouă strategie care trece printr-o regrupare a activităţilor sale de apărare şi spaţiale şi o schimbare de nume, anume Airbus, după filiala sa cea mai cunoscută.Tom Enders, preşedintele grupului a pregătit o revoluţie de anvergură după eşecul din octombrie a tentativei sale de fuzionare cu fabricantul britanic de arme, BAE Systems. Pentru a convinge Berlinul de această restructurare, conducerea EADS a prevăzut un manager german pentru a pilota o parte a acestui ansamblu. Enders, actualul preşedinte al grupului european, cunoscut pentru curajul de a rezista presiunilor politice ale Franţei şi Germaniei, doreşte să pună capăt interferenţelor acestor state în grup. Dincolo de noua guvernanţă smulsă în decembrie 2012 la Berlin şi Paris, el a lansat o dezbatere internă privind ajutoarele publice, în special avansurile rambursabile. Tom Enders nu mai suportă obţinerea acestor ajutoare în contrapartidă cu concesii (locuri de muncă, localizarea producţiei) revendicate de state. În ultimele luni, Germania a exercitat un şantaj asupra grupului european pentru a debloca avansurile rambursabile către Airbus pentru modelul A350. Ca atare, Enders vrea să limiteze influenţa statelor pentru a nu mai interveni în deciziile grupului. El declara în iunie pentru Air&Cosmos că “EADS trebuie să fie o întreprindere a cărui mod de funcţionare să fie acelaşi cu al concurenţilor noştri direcţi”.
Concesii făcute Germaniei
Potrivit strategiei lui Enders, de acum cuvântul de ordine al companiei va fi rentabilitatea. EADS va dispărea în profitul Airbus, care va reuni sub aripa sa activităţile civile şi militare ale grupului. Transformarea avută în vedere prevede trei divizii în loc de patru, câte sunt în prezent – Airbus, însărcinată cu toate activităţile legate de avioanele comerciale, Airbus Defence and Space şi Airbus Helicopters, noul nume al Eurocopter,