Accidentul din Santiago de Compostela pune în pericol contracte de zeci de miliarde de euro pentru industria feroviara spaniolă. Guvernul se mobilizează pentru a convinge autoritățile din Brazilia, Rusia, Statele Unite sau Kazahstan, unde au loc licitații internaționale pentru adjudecarea unor proiecte care ajung la 60 de miliarde de euro, cum este cel din California, că produsele industriei feroviare spaniole continua să fie sigure, în ciuda accidentului de săptămâna trecută.
Corespondentul RFI la Madrid, Mugur Chiujdea
Ministrul spaniol al Dezvoltării, Ana Pastor, a început de urgenţă o serie de consultări cu toate companiile implicate în licitații internaționale, care vizează adjudecarea unor proiecte feroviare în Brazilia, Rusia, Statele Unite sau Kazahstan.
Producătorii de material rulant, constructorii spanioli de căi ferate, Ministerul Dezvoltării și Ministerul de Externe vor să pună la punct o strategie comună, pentru a apăra bunul renume al transportului feroviar de mare viteză din Spania. De asemenea, ministrul Dezvoltării a solicitat o dezbatere în Parlament pe această temă.
Obiectivul acestei ofensive diplomatice este de a convinge beneficiarii proiectelor amintite că accidentul din Santiago de Compostela a avut loc pe un traseu feroviar convențional si nu pe unul de mare viteză.
Bijuteria coroanei
După ce s-a acordat prioritate aspectului emoțional al acestei tragedii și au avut loc funeralii oficiale, Guvernul spaniol își concentrează acum toate eforturile pentru a apăra bunul renume a transportului feroviar de mare viteză, considerat, alături industria energiilor regenerabile, bijuteria coroanei în industria spaniolă.
Prima dată s-a încercat într-o manieră lamentabilă, încă înainte de a se cunoaște minimele detalii despre accident, crucificarea mecanicului care conducea trenul, făcându-l respo