Se spune că prima bancă din lume a apărut în secolul 18 îHr, odată cu împrumuturile acordate comercianţilor de către preoţii din Babylon. După aproape 4.000 de ani, în 1995, primele servicii bancare online deveneau disponibile consumatorilor din Statele Unite.
Astăzi, clienţii băncilor pot cumpăra produse şi servicii financiare fie din confortul casei sau de la biroul unde lucrează zilnic, fie direct de la ghişeu. Care este mai convenabil, Internet bankingul sau bankingul tradiţional? Avantajele şi dezavantajele fiecăruia vă pot ajuta să vă formaţi o părere.
Internet banking
Principalul avantaj al banking-ului online este flexibilitatea, adică faptul că puteţi accesa acest serviciu de oriunde există conexiune la internet, fără să mai instalaţi programe suplimentare. Disponibilitatea este practic totală, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, 365 de zile pe an. Aceasta „bancă” este întotdeauna deschisă, dar operarea tranzacţiilor este făcută tot de personalul bancar. Astfel, operaţiunile ordonate în weekend vor fi înregistrate în prima zi lucrătoare, iar cele ordonate pe timpul nopţii vor fi tratate a doua zi.
Un alt avantaj este şi timpul economisit. Pe lângă faptul că tranzacţiile se fac în câteva secunde, evitaţi şi deplasările de durată la bancă, unde există riscul să fie coadă la ghişeu. Instituţiile financiare sporesc continuu tipurile de operaţiuni care pot fi realizate online. Astfel, puteţi realiza operaţiuni bancare cât mai diverse: administrarea contului/conturilor curente, administrarea overdraftului, a depozitelor bancare şi a cardurilor de debit sau de credit, efectuarea de plăţi, inclusiv a facturilor şi a impozitelor, stabilirea datei ordinelor de plată, vizualizarea istoricului tranzacţiilor, acces la informaţii personalizate în timp real, inclusiv transferuri internaţionale de bani. Pentru conturile propri