Bucureștiul ocupă locul 12, cu o medie de 411 mp/mia de locuitori. Totuși, media națională se situează în continuare sub cea a altor state din Europa Centrală și de Est, cu 127 mp/mia de locuitori.
1 /.
Media primelor 15 oraşe din România, în ceea ce priveşte stocul de spaţii comerciale moderne la 1.000 de locuitori, este de 548 de metri pătraţi, potrivit celui mai recent studiu realizat de CBRE România.
Clasamentul este condus de Suceava (1.118 mp/mia de locuitori), Piteşti (771 mp/mia de locuitori), Oradea (664 mp/mia de locuitori), Sibiu (609 mp/ mia de locuitori) şi Târgu Mureş (563 mp/mia de locuitori). Bucureştiul ocupă locul 12, cu o medie de 411 mp/mia de locuitori. Totuşi, media naţională se situează în continuare sub cea a altor state din Europa Centrală şi de Est, cu 127 mp/mia de locuitori.
Stocul de spaţii comerciale moderne a rămas stabil în primul semestru al acestui an, circa 2,7 milioane de metri pătraţi, din care 30% se află în Bucureşti, însă acesta va ajunge la 2,85 milioane de metri pătraţi până la finalul anului, potrivit CBRE. Centrele comerciale reprezintă 56% din stoc, în timp ce parcurile de retail deţin 43,5%, iar centrele de tip „factory outlet“ – doar 0,6%.
Interes crescut
„Observăm o tendinţă de creştere a interesului pentru centre comerciale «prime» atât din partea investitorilor, cât şi din cea a chiriaşilor. Proiectele performante din Bucureşti şi provincie atrag majoritatea clienţilor şi înregistrează vânzări peste medie, având o rată de neocupare de sub 5%, în timp ce centrele secundare se confruntă cu o rată de neocupare de peste 10%. O altă tendinţă din piaţa de retail este tăierea costurilor cu utilităţile, care continuă să joace un rol important în planul de afaceri al chiriaşilor”, a declarat Luiza Moraru, şefa departamentului de retail al CBRE România.
Extindere
În prima jumătate a an