Premierul Victor Ponta, care este si ministru interimar al Transporturilor, refuza sa semneze contractul de privatizare a CFR Marfa cu toate ca a sustinut ca e un succes.
Seful Executivului incearca sa paseze responsabilitatea fie catre CSAT, fie catre vicepremierul Gabriel Oprea, care il va inlocui incepand de joi, pe perioada concediului.
Conform caietului de sarcini, miercuri expira cele 5 zile in care ar trebui sa se semneze contractul de privatizare a CFR Marfa, intre Ministerul Transporturilor si Grupul Feroviar Roman (GFR), condus de Gruia Stoica. Negata de Victor Ponta, informatia este publica si a fost confirmata chiar de Andrei Zaharescu, purtatorul de cuvant al Guvernului.
La fel ca si saptamana trecuta, luni seara Victor Ponta s-a eschivat intrebat fiind de un jurnalist ce are de gand sa faca in cazul in care CSAT nu se reuneste si nu da aviz in termenul de cinci zile prevazut in caietul de sarcini.
"Avem 60 de zile pana la care trebuie sa efectuam, daca se respinge de catre CSAT, evident nu mai facem...", a declarat Victor Ponta, anuntand ca incepand de joi pleaca in concediu si nu intentioneaza sa se intoarca in cazul in care va fi totusi convocata sedinta CSAT pe care continua sa o solicite.
La conferinta de presa, premierul Ponta a invocat Hotararea CSAT nr. 73, din 27.09.2012,, mai exact art.2, conform caruia sunt supuse analizei CSAT "operatiunile de preluare a controlului asupra unor intreprinderi sau active" din anumite domenii, printre care si "securitatea transporturilor". Ceea ce CSAT a facut deja, in urma cu cateva luni.
Premierul nu a spus insa nimic despre art.3 din hotararea CSAT in care se precizeaza explicit "Consiliul Concurentei, in cazul operatiunilor notificate acestuia (...) va comunica CSAT operatiunile susceptibile sa fie analizate din punctul de cuvant al sigu