Centura Caransebeş rămâne închisă până la 1 octombrie, anunţă CNADNR, după ce, în 17 mai a.c., asigura că lucrările de reparaţii vor fi încheiate la 31 iulie. Numai că şantierul este abandonat de mai mult timp, spre disperarea transportatorilor.
Pe 4 iunie Confederaţia Naţională Rutieră (CNR) ameninţa cu proteste împotriva “introducerii de către Consiliul Local Caransebeş a unei taxe ilegale de tranzit, pe o arteră de interes european, fără să existe o rută ocolitoare de acelaşi rang, cu aceleaşi condiţii de tranzit, care să nu provoace cheluieli nejustificate transportatorilor de marfă”. În 22 iulie, CNR reclama că şantierul este abandonat, iar transportatorii sunt siliţi să plătească în continuare taxa de acces în Caransebeş, considerată de transportatori ilegală. Astăzi, secretarul general al FORT, Mayer Siegfried, demonstrează cu imagini că şantierul este pustiu, iar camioanele dau în continuare “dijmă” Primăriei Caransebeş.
CNADNR informează într-un comunicat remis vineri redacţiei, fără nicio explicaţie, că „traficul rutier va fi menţinut închis şi perioada 31.07.2013 – 31.09.2013 pe traseul Variantei Ocolitoare a Municipiului Caransebeş km 0+320 – 9+158, în vederea executării lucrărilor de reparaţii la pod km 7+374”.
Rutele alternative recomandate pe direcţia Timişoara-Bucureşti pentru maşinile cu masa mai mare de 3,5 tone, sunt următoarele:
• DN 6 Timişoara – Lugoj – Caransebeş
• DN 68 Caransebeş – Haţeg
• DN 66 Haţeg – Simeria
Pe direcţia Bucureşti-Timişoara:
• DN 6 Timişoara – Lugoj – Caransebeş
• DN 58 Caransebeş – Reşiţa – Anina
• DN 57 B Anina-Bozovici – Iablaniţa (Intersecţie cu DN 6).
De asemenea, CNADNR recomandă ca, în punctele de frontieră, traficul de tranzit cu masa mai mare de 3,5 tone să fie dirijat şi pe alte rute.
Mayer Siegfried, secretarul general al Federaţiei Operatorilor Rom