Stabilit în secret, mariajul dintre Publicis, numărul doi, şi Omnicom, numărul trei de pe piaţa mondială a publicităţii va da naştere unui colos franco-american nemaivăzut până acum care împinge industria într-un teritoriu necunoscut.
Sub acelaşi acoperiş vor fi gândite strategiile publicitare ale eternilor rivali Pepsi şi Coca-Cola, Apple şi Samsung şi Verizon şi AT&T. Publicis-Omnicom va ajunge astfel să creeze campanii care îşi critică propriii clienţi. De ce este nevoie de o astfel de alianţă? Cine va profita de ea?
Creierele care stau în spatele alianţei franco-americane, directorii generali ai celor două grupuri - Maurice Levy de la Publicis şi John Wren de la Omnicom –, au fost prudenţi cu detaliile şi au specificat doar că proiectul va aduce economii de 377 milioane euro, probabil limbaj codat pentru disponibilizări. Analiştii spun însă că proiectul ascunde o strategie de ofensivă în lupta tot mai aprigă pentru controlul datelor în era consumului digital, scrie The Guardian. Creşterea puterii unei generaţii de coloşi ai internetului, de la Google şi Microsoft la Facebook şi Tweeter, subminează şi pune în pericol modelele tradiţionale ale agenţiilor de publicitate.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 01.08.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei