Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) a descretizat hotărârea referitoare la proiectul de Hotaâre a Guvernului pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfa. La Articolul 2 al acestei Hotarâri se precizeaza ca “Modalitatea concretă şi procedura de privatizare se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor şi Guvernului".
Descărcaţi documentul ataşat, disponibil pe site-ul Administraţiei Prezidenţiale.
"Ministerul Transporturilor să includă în contractul de privatizare clauze potrivit cărora cumpărătorul se obligă, sub sancţiunea rezoluţiunii contractului şi plata unor daune interese, să menţină obiectul de activitate al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. Marfă" - S.A. şi să întreprindă toate măsurile necesare pentru îndeplinirea, de către Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. Marfă" - S.A., pe toată durata de existenţă a acesteia, a obligaţiilor de natură strategică ce îi revin potrivit legislaţiei în vigoare, protocoalelor şi acordurilor naţionale şi internaţionale (nevoile de apărare ale ţării; transportul trupelor şi materialelor militare, neîntrerupt pe timp de pace, în caz de calamităţi naturale, situaţii de criză şi de război, sau alte situaţii deosebite; angajamentele asumate e România prin Tratatul Atlanticului de Nord ; convenţiile încheiate cu S.U.A.)", se arată în documentul CSAT.
Contactat de Mediafax, purtătorul de cuvânt al preşedintelui, Bogdan Oprea, a declarat că, potrivit Legii 182/2002 referitoare la protecţia informaţiilor clasificate, sunt două persoane care pot hotărî desecretizarea unei hotărâri a CSAT - şeful statului şi secretarul CSAT.
Oprea a mai menţionat că "la şedinţa CSAT din 5 februarie au fost prezenţi atât premierul Victor Ponta, cât şi ceilalţi miniştri care sunt membri ai CSAT".
"Totodată, potrivit legii de organizare şi funcţionar