A fost montat primul tronson din podul de la Poarta 9
Premieră în Portul Constanţa Sud – Agigea. Primul tronson al tablierului podului de la Poarta 9 a fost montat la kilometrul 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră. Piesa este realizată integral din metal, are o lungime de 58 de metri şi o greutate totală de aproape 600 de tone. Pentru deplasarea acesteia pe poziţie a fost utilizată macaraua plutitoare Neptun, care are o capacitate de ridicare de 1.800 de tone.
Potrivit Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, tehnologia de montaj dinspre apă spre uscat este o premieră în România. Tablierul a fost montat pe grinda pilonului de pe mal, la o înălţime de 17 metri deasupra apei. Săptămâna viitoare va fi utilizată aceeaşi tehnologie pentru montajul tablierului similar, pe malul de nord a Canalului Dunăre – Marea Neagră, în zona Porţii 9 a Portului Constanţa. Podul a fost proiectat de către S.C. Search Corporation Ltd. Bucureşti, are o structură de tip hobanat şi va fi cel mai mare pod de acest gen din România. Podul rutier va avea o lungime totală de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 de metri, iar lăţimea podului va fi de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe patru benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre – Marea Neagră va fi de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri, care vor susţine tablierul podului prin fascicule de hobane, vor avea o înălţime de 66 de metri deasupra nivelului mării.
Potrivit C.N. A.P.M.C., acest pod va conecta A2 şi A4 cu zona de sud a Portului Constanţa, precum şi o variantă de acces spre Eforie Nord, evitându-se traversarea localităţii Agigea şi, implicit, a podului actual peste Canalul Dunăre – Marea Neagră. Traficul spre sudul litoralului va fi, astfel, decongestionat, separându-se traficul greu de celelalte autovehicule. Proiectul „Pod rutier la km 0+540 al Canalului