Femeile sunt cele care cumpara cele mai multe produse de lux, fie ca e vorba de imbracaminte sau de genti. Acest impuls poate fi insa si o masura de a tine alte femei departe de partenerii lor de viata, spun specialistii in domeniu.
Conform unui nou studiu care urmeaza sa apara in revista "Journal of Consumer Research", femeile apeleaza la produsele unor designeri renumiti pentru a semnala faptul ca barbatul din viata lor nu poate fi al alteia, scrie CBS News.
Aceasta este concluzia la care au ajuns autorii studiului, spune unul dintre ei, Vladas Griskevicius, profesor la Universitatea din Minnesota, SUA. In cadrul experimentelor, specialistii au examinat 649 de femei de varste diferite. In urma prezentarii unor scenarii de viata, femeile au prezentat un tipar de gandire surprinzator.
Ce tradeaza luxul
Daca vedeau la o alta femeie articole de lux, subiectele gandeau despre aceasta ca este implicata intr-o relatie serioasa. Mai, mult, prezenta acestor articole le descuraja sa flirteze cu partenerul femeilor respective. In viziunea lor, barbatul de langa ea era oricum implicat in achizitionarea articolelor respective, chiar daca nu el platise pentru ele.
Se pare ca amenintarea pe care femeile o simt din partea altora le face sa isi scoata in evidenta produsele de lux pe care le detin.
O cercetare anterioara facuta de Vladas Griskevicius arata ca barbatii isi cumpara produse mai scumpe atunci cand vor sa faca noi cuceriri, insa scopul lor nu este ca alti barbati sa le observe, ci femeile din jur.
In cazul femeilor care nu isi cumpara asemenea produse scumpe, acestea nu se tem deloc ca isi pot pierde partenerul de viata. O asemenea atitudine arata ca ele se simt sigure de relatia in care sunt implicate.
Femeile sunt cele care cumpara cele mai multe produse de lux, fie ca