Deşi pentru mulţi este sezonul concediilor, problemele transportatorilor români par să nu fi luat vacanţă. Centura Caransebeş, o legătură rutieră de mare interes pentru firmele de transport, va rămâne închisă până la 1 octombrie, deşi, la jumătatea lunii mai, CNADNR asigura că lucrările de reparaţii vor fi încheiate până la data de 31 iulie.
Numai că şantierul zace abandonat de mai mult timp, spre disperarea transportatorilor, care sunt nevoiţi acum să suporte costuri suplimentare, fără să existe o perspectivă credibilă de rezolvare a acestei probleme. Încă din data de 4 iunie, Confederaţia Naţională Rutieră (CNR) ameninţa cu proteste faţă de “introducerea de către Consiliul Local Caransebeş a unei taxe ilegale de tranzit, pe o arteră de interes european, fără să existe o rută ocolitoare de acelaşi rang, cu aceleaşi condiţii de tranzit, care să nu provoace cheltuieli nejustificate transportatorilor de marfă”.
În 22 iulie, CNR reclama că şantierul este abandonat, iar transportatorii sunt siliţi să plătească în continuare taxa de acces în Caransebeş, considerată ilegală.
Siegfried Mayer, secretarul general al Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), reclamă faptul că reparaţiile la Centura Caransebeş „continuă” în acelaşi ritm.
„Şantierul este pustiu. Între timp, transportatorii ocolesc sute de kilometri sau plătesc «dijmă» Primăriei Caransebeş pentru a utiliza vechiul drum european. Ce face Guvernul României? Nimic!”, arată reprezentantul FORT.
Şova îşi vede de concediu
Dan Şova avertizează că transportatorii pregătesc un protest în zona lucrărilor, solicitând tranzit liber prin Caransebeş până la finalizarea acestora şi tragerea la răspundere a celor care se fac vinovaţi de nefinalizarea în termen a reparaţiilor.
Cum între timp Guvernul intră în concediu, chiar începând de astăzi, 1 august, iar ministrul Dan Şova, î