O serie de factori fac din 2013 o perioada mai dificila decat anul trecut, spune Andrew Highcock, britanicul aflat de doi ani la conducerea Ursus Breweries, care nominalizeaza printre altele vara tarzie si puterea de cumparare fragila a romanilor.
Piata locala a berii a crescut anul trecut cu 7%, la 18,2 milioane de hectolitri, in timp ce volumul de vanzari inregistrat de membrii Asociatiei Berarii Romaniei s-a situat la 16,6 mil. hectolitri, reprezentand un avans de 6,5%.
Insa, la inceputul acestui an acciza la bere a crescut cu 10% in euro, de la 0,748 euro/hl/grad Plato la 0,8228 euro/hl/grad Plato. Noul nivel de acciza plaseaza astfel Romania deasupra nivelului de taxare din Germania (unde nivelul accizei a ramas neschimbat de 15 ani), Spania sau Bulgaria.
“Anul trecut a fost un an foarte bun pentru berari datorita verii foarte calduroase, a celor doua evenimente sportive care acum lipsesc si care au fost inlocuite de o vreme care este buna in special pentru fermieri si nu pentru consumatorii de bere care ies in oras seara. Romanilor le place berea. Un roman din opt consuma aceasta bautura cel putin o data pe an. Insa, dupa startul recesiunii consumul a scazut direct proportional cu reducerea puterii de cumparare. In continuare puterea de cumparare a romanilor este fragila”, spune britanicul ce conduce de aproximativ doi ani afacerile Ursus Breweries.
Acesta sustine ca berea in ambalaje de mari dimensiuni, de tipul PET, a raspuns nevoilor consumatorilor cu venituri reduse, acesta fiind si unul dintre factorii care au influentat pozitiv vanzarile in sectorul berii.
Cea mai multa bere consumata anul trecut a fost ambalata in PET (52,5% din total vanzari), urmata de sticla (28,2%), cutie (15,8%) si halba (0,2%), proportie care s-a mentinut si in primele sase luni ale acestui an.
Citeşte mai multe pe wall-street.ro